Skip to content

Frits blijft gewoon Frits

Bij ‘Frits’ staat de wens van de klant voorop – altijd! ,,Die klantgerichtheid is mij met de paplepel ingegoten”, vertelt Heleen van de Streek. Sinds januari 2023 is ze mede-eigenaar van Frits van der Linden woningstoffering. Is er veel veranderd nu Heleen het stokje heeft overgenomen? ,,Nee, Frits blijft gewoon Frits”.
,,Een beroemde boodschap is: Als je maar lang genoeg gewoon blijft, dan word je vanzelf bijzonder. Ik denk dat dit ook voor ‘Frits’ geldt”, stelt Heleen. Gewoon doen, het niet ingewikkelder maken dan nodig én de wens van de klant vooropstellen, dat is volgens haar de kracht van ‘Frits’. ,,We zijn nog best ouderwets: we werken bijvoorbeeld nog regelmatig met pen en papier. We willen niet alles aan de computer overlaten.”
Want waar een computerprogramma ophoudt, gaat het team van ‘Frits’ verder. Heleen gaat bij ingewikkelde opdrachten graag zelf mee naar het atelier om te kijken wat mogelijk is. Onlangs wilde een stel hun (hele) oude gordijnen het liefst behouden. Nieuwe gordijnen verkopen was gemakkelijker én commercieel gunstiger. Heleen: ,,Maar wij maken het juist mogelijk dat deze mensen hun lievelingsgordijnen nog jaren kunnen gebruiken door ze te laten voeren. Daar word ik oprecht blij van!”

Aaien, zien en voelen
‘Frits’ en Heleen zijn als het ware samen volwassen geworden. Het is begin 2002 wanneer Heleen als stagiair voor de opleiding Adviseur woninginrichting aan de slag gaat bij de woningstoffeerder. Al snel voegt ze haar eigen vrouwelijke touch toe aan het bedrijf. Ze creëert inspiratiehoekjes in de winkel en bouwt eigenhandig een presentatiewand voor vloerkleden. ,,Van Frits (van der Linden) kreeg ik de vrije hand, zolang hij er maar niets mee van doen had”, herinnert Heleen met een glimlach.

Ze is apetrots op het bedrijf dat er nu staat en op het fantastische team van verkopers en stoffeerders waarmee ze samenwerkt. Ze hebben allemaal passie voor het vak en gaan altijd voor het allerbeste eindresultaat, stelt ze.

Ondanks de populariteit van digitale winkels, hoopt Heleen ‘altijd die stoffige winkel te blijven.’ ,,Stoffen moet je aaien, voelen en zien. Dat gaat niet vanaf een scherm. Klanten mogen juist, geheel vrijblijvend, de stalen mee naar huis nemen om ze daar beter te bekijken. Komt een klant er niet uit, dan stappen wij in de auto en kijken we graag met ze mee. Zo doen we dat bij ‘Frits’”

Tekst geschreven door Ellen, vert-ellen.nu